sábado, 31 de enero de 2009

SESSIÓ 5 (4 de Novembre)

En aquesta sessió vam veure que els nens poden esdevenir alumnes actius fent ús de diferents serveis tecnològics. D'altra banda, també vam analitzar i llegir un anunci, adonant-nos així del format i el poder de captació que té la publicitat.

Així doncs, primerament, vam estar parlant de què els nens d'una classe poden, per exemple, anar d'excursio al Montseny on esdevinguin reporters, gravant i informant el seu recorregut i les possibles tasques que realitzen. Llavors, un cop gravat el reportatge de la sortida, ho poden penjar en webs 2.0, és a dir, a blogs que tingui el col·legi, a wikis, al youtube...També ho poden penjar a diaris digitals com és el cas del noticiari 3 CAT 24, on podrien publicar alguna notícia de l'escola...I com vam dir en l'anterior sessió, informarien de l'excursió en un programa de ràdio o bé, haver enregistrat la veu prèviament mitjançant un MP3 per després penjar aquest àudio al blog, al goear, etc.
Gràcies a aquests serveis tecnològics, els nens deixen de ser alumnes passius, és a dir, que només escolten al professor, per a esdevenir alumnes actius, que col·laboren, comenten, diuen la seva opinió, s'involucren en el treball a realitzar, etc. Doncs, l'ús d'aquests serveis que ofereix internet i l'utilització de l'ordinador (una tecnologia que els agrada tant) motiva la participació dels nens en aquella matèria que s'està tractant a classe. A més, és una nova forma de treballar la competència lingüistica i audiovisual, ja que els alumnes han de crear els seus propis reportatges, notícies, enregistraments...coneixent l'ús de la càmara, de la ràdio, del MP3 , dels blogs...i sabent comunicar allò que volen transmetre. Aleshores, treballar aquests aspectes divertint-se al mateix temps, ocasiona que s'involucrin en les classes i que assoleixin les competències bàsiques.
Moltes escoles ja tenen blogs de diverses matèries i uns exemples són els següents blogs:
http://casnl.blogspot.com/ (de l'assignatura de llengua catellana) http://blocs.xtec.cat/ciclesuperiornostrallar/ (de cicle superior). Aquests pertanyen al col·legi Nostra Llar i en ells, nens de 5è i 6è publiquen el seus treballs, es comenten i expliquen les excursions que han realitzat, participant així de forma activa. També cal dir que aquests blogs públics són una forma de què els pares des alumnes vegin els temaris que estan seguint els seus fills i el seu progrés.

En segon lloc, vam comentar el següent anunci de la consola PlayStation:



En un primer moment, ens vam fixar en el 1r pla del cap de la noia, utilitzat per dirigir-se al públic quan diu la frase: "riquesa mental". A més, el cap també s'il·lumina amb aquesta frase. Després, també vam observar l'espai. Aquest és com un búnquer que dóna la sensació d'aïllament. Davant aquest aspecte, ens vam preguntar el perquè (pregunta fonamental en l'anàlisi d'un anunci), i la resposta que vam trobar va ser que relacionem l'espai tancat amb els nens que s'aïllen quan juguen a la consola. Altres qüestions que ens vam plantejar van ser per què la noia porta un desig i per uè hi ha endolls a la taula. La resposta a la primera pregunta va ser que és un objecte desig que ven molt sobretot pels homes qui són els que més consumeixen el producte de les consoles. I pel que fa a la segona pregunta, els endolls representen la consola, haver de connectar-la. El professor també ens va fer adonar-nos en la form e la cara de la noia, molt significativa en aquest spot, ja que simbolitza el comandament de la consola. Aleshores, veiem que incita constantment l'obtenir la consola. Un altre aspecte que crida l'atenció és el contador en el qual apareix els símbols dels botons del comandament (el cercle, el triangle, x i el quadrat). També s'ens diu que hi ha jocs en els quals has d'usar la ment per tal de suggerir que també existeixen jocs didàctics i no només violents com molta gent pensa. En resum, l'objectiu d'aquest anunci és transmetre que cadascú s'ha de construir el seu món i aïllar-se de la societat, aspecte molt criticat dels videojocs els qals fan que només et centris en el joc, creant així el teu món.

Per tant, veiem que la publicitat amaga molts missatges subliminals i vol arribar al subconscient de la persona a fi que aquesta consumeixi el producte que se li ofereix.

No hay comentarios: