viernes, 30 de enero de 2009

SESSIÓ 4 (28 d'Octubre)

Un programa de ràdio. Doncs sí, aquesta sessió va ser bastant divertida i alhora didàctica, ja que vam dur a terme un programa de ràdio.

El professor va portar el material necessari (micròfons i els suports d'aquests) i llavors, vam esbrinar el muntatge que s'havia de seguir per tal que els micròfons funcionessin i puguéssim emetre el nostre programa. Ens vam adonar que el muntatge era força senzill; consistia en saber muntar i connectar els micròfons, i doncs, que el podien realitzar els nens fàcilment.
A classe ens vam dividir en 4 grups dels quals cadascun ens vam preparar un programa per retransmetre'l. Els programes podien ser de tot tipus: noticiari, magazine, concurs, entrevistes, debat, tertúlia, acudits, musical, agenda cultural, esportiu, radionovel·la, radioteatre, reportatges, etc. Aleshores, veiem que són temes dels quals els alumnes poden tractar i parlar en un col·legi, per exemple, els nens poden emetre un noticiari informant dels últims esdeveniments que han succeït a l'escola com sortides, excursions, treballs, dies de celebració (Carnaval, Sant Jordi, Castanyada...), etc. En un programa de ràdio, a banda d'escollir la tipologia d'aquest, es pot afegir música i efectes de so per tal de fer més atractiva i entretinguda l'emissió. També s'han de fer silencis mentre es parla a fi d'accentuar un moment concret i fer pauses.
Així doncs, el nostre grup vam preparar un programa de contes, concretament la narrac
ió de "La rateta presumida". Llavors, ens vam assignar els papers dels personatges i del narrador i vam explicar el conte imitant la veu del nostre personatge per tal que esdevingués més divertit. I el resultat va ser el següent: http://www.goear.com/listen.php?v=30d6e5c Com es pot escoltar, vam acompanyar el conte amb una música adient per fer-lo més atractiu. Va ser molt divertit gravar-ho i a la vegada una bona forma de saber expressar, en aquest cas, un conte. Després, al escoltar-lo, vam veure que per no haver-ho assajat va quedar força bé.
Altres grups de classe també van narrar contes, entrevistes i un concurs. En aquest link es troben els programes de ràdio que el professor va penjar en la web: http://blocs.xtec.cat/pitu/els-programes-de-radio-del-grup-71-i-72-2008/
Els programes que falten de la resta dels grups no estan penjats, ja que es van dur a terme en directe a la ràdio de la UAB. Doncs, veiem que és una manera de retransmetre unes notícies, unes narracions...que les està escoltant la gent.

Llavors, en aquesta sessió vam veure que la creació d'un programa de ràdio és una bona manera de què els nens es motivin per dur a terme un aspecte didàctic nou que els fa molta gràcia, ja que parlen mitjançant els micròfons, i d'aquesta manera, treballin la competència d'expressió oral, treball en grup i coneixement d'un mitjà de comunicació. Aleshores, que cada dia un grup d'alumnes prepari un programa de ràdio pel col·legi en el qual expliqui fets d'aquest, concursos, entrevistes, contes...és una forma que es diverteixin i al mateix temps estiguin treballant la seva expressió oral, el treball amb altres companys i emetre d'una manera adequada allò que volen expressar. A més, quan escoltin el programa poden veure i adonar-se dels seus errors a fi de rectificar-los en una següent emissió.
En resum, les produccions radiofòniques que vam realitzar a classe són un exemple d'aplicació didàctica per les escoles. Cal dir que molts col·legis ja tenen la seva emissora de ràdio i cada dia grups d'alumnes de diferents cursos realitzen el seu programa que prèviament han preparat. Per tant, penso que totes les escoles haurien d'optar per incloure aquesta beneficiària tecnologia.



No hay comentarios: