martes, 4 de noviembre de 2008

SESSIÓ 1 (7 d'Octubre)

El primer interrogant que ens vam plantejar va ser: com formar a gent que no vol ser formada? Doncs la resposta és ben senzilla: ensenyant diferent. I és que si un nen o un adolescent no està atent a classe, s'avorreix, no participa, perquè no li interessa la matèria que està explicant el professor o simplement perquè no té ganes d'escoltar-lo, significa que haurem de canviar la manera d'ensenyar.
Els nens que ara estan a l'escola han nascut a l'actual època de les anomenades "noves tecnologies" i en una societat dinàmica i en progrés com la nostra, llavors l'escola ha d'anar adaptant la seva dinàmica a la del temps. Doncs, com els nens aprenen tan ràpid a utilitzar els aparells (a base de provar i observar), hem d'aprendre i ensenyar-los els diversos usos d'aquests aparells tant informàtics com audio-visuals. També hem d'explicar-los com llegir i interpretar les imatges (llenguatge visual).
Com exemples d'usos d'aparells informàtics, vam esmenar les intranets que són webs privades amb les quals el col·legi pot exposar la seva agenda cultural, informar als pares sobre activitats que realitzen els seus fills i que a més, ells opinin i donin suggeriments, etc.; la wikipedia on els nens poden penjar, per exemple, audio-guies que han gravat per una excursió i que, per tant, es poden baixar pel MP3; els google.docs; els google.maps per fer itineraris; el bluetooth que es podria usar per enviar deures, etc. Veiem que tots aquests recursos tenen la finalitat que els alumnes i també les famílies participin i s'involucrin, ja que són una forma amena per interessar-se i aprendre sobre una matèria.
Apunts:
- 1561: S'inventa l'impremta
- 1661: " l'enumeració de pàgs.

No hay comentarios: